Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara

Sunday, January 2, 2011

terlebih rajin...kek sarang semut/gula hangus

Tak tau la...arinie cam terlebih la plak kerajinannya. Aku dah tengok kek nie lama dah. Salin dari blog My Resepi...*thanks yer*..pun dah lama dah...cuma nak gerak untuk membuatnya agak kelewatan....hiks. Aku suke tengok kek nie...berkerawang...cam sarang semut pun ade gak. Dek kerana tinginnnnnnnnnnn sangat nak makan...aku pun buat ler.


Aku bancuh kek nie pagi td sebab adunan kek nie katanya adunan kek ini perlu diperap selama 3 ke 4 jam. Aku akur beb...hiks. Jadi dah siap semua nya aku relax la. Dalam pukul 2.30ptg td aku membakar. Mula2nya kuu cam tak yakin jadi sbb mixture dia cair tau. Rasa nak nk masukkan tepung lagi. Tp aku ikut jek resepi tu. Dannnnnnnnn...inilah hasilnya....


masih dalam acuan...panas woooo..

yang telah dibelah dua...

kecik sikit....dah dipotong2..

nampak tak 'sarang semut'nya?...heeeee

Dikala ini aku telah pun menikmati kek ini. Aku takla nak cakap kek yang aku wat nie sedap. Kang org kata pasan lebey...hiks. Kek nie tak la manis sangat....dan yang paling bestnya...kek nie kenyal.Tp apa2pun aku nak thanks My Resepi sbb aku suke sangat2 kek nie. Puas rasanya dapat makan kek yang kita buat sendiri. Tak caya?..Cube la...hiks



Salam..

Saturday, January 1, 2011

Hari Pertama 2011

rutin harian seperti biasa jek...selagi sekolah belum dibuka. Bangun pagi...mandi n solat then terus ke dapur..sediakan sarpan AM. Cuti sekolah aku jadi SRT sepenuh masa. Isnin nie...bermulalah tugas aku sebagai SRT n penjawat awam...hiks. Selalunya bila hari2 bekerja nie aku jarang sediakan sarapan pagi. AM memang jelas dengan hal2 cam nie. Dia sendiri kata...sempat ..buat...tak sempat...no problem. Jadikan....selalunya tak sempattttt.....hahaha


Memandangkan aku telah pun bertukar ke sekolah yang dekat dengan rumah...*dekat giler*...maka aku rasa...aku akan sempat sediakan sarapan...yang simple2 la kan. AM bukan cerewet sangat...asal ade katanya. Cuma AM kureng bab kuih muih yang manis2 di waktu pagi. Nes O yg aku buat pun selalunya ...tersangatla kurang manis. Jimat gula pasir tu...lagipun gula pasir dah mahal bebeno.

Lusa dah naik sekolah. Spek aku tak siap lagi. Semalam aku g la nak amek...dengan keadaan yang penuh ngan orang...cari tmpt parking bagai nak rak....boleh dia kata...spek lom siap la puan...ampehhh!!. Aku rasa cam nak sembur jek....tp dek kerana aku dah berazam nk kurangkan kelaseran aku nie...maka aku just beri warning...then terus blah. Tu baru aku...kalu AM ade masa tu....mau dikhutbahnya jurujual tu....haahaha.


Camne la ek iklim kat sekolah baru nie. Gementar gak. Tapi aku bukan tak pernah jadi pioneer nie. Cuma dulu aku masih muda...skrg dah berusia. Akan aku gunakan pengalaman yang ade untuk membantu membangun sekolah baru nie. Itu pun kalu dorang nak dengar pandangan orang tua nie....hiks. Aku akan jadi guru kelas lagi tahun nie. Aku tak kisah...aku dah plan beberapa program untuk anak murid aku. First of all....aku dah siap gubah bunga untuk menceriakan kelas aku nanti. Langsir lom lagi...nnt la ek.


untuk meja dlm kelas...beso sgt tak?

yang nie letak kat meja aku...kat bilik guru.


Aku rasakan...bunga2an nie nnt bertuko tempat...hahaha. Apa2 pun tengok kesesuaian tempat la. Untuk menceriakan lagikelas tu nnt...aku akan minta pendapat anak2 murid ku...dorang pun dah beso2....tahun 5 la katakan...hiks


Semoga aku lebih tenang di sini....amin!!!



Salam