Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara

Thursday, September 30, 2010

My half open house...hiks

ari nie aku mc. entahlah...kaki nie bengkak la plak. Jumpa doctor....but doctor kata bukan gout..atau penyakit2 yang aku sangkakan. Aku g juga jumpa sedara minta tolong tengok2 kan. Sahhhh....ade2 jek aku nie...lepas satu...satu.


last Saturday...aku wat open house. Bukan bukak beso2.....sebelah jek...hiks. Aku jemput kawan2 yang agak rapat...lagipun nak jemput satu sekolah cam tak mampu la. Bukan tak mampu dari segi budget...*that one no problem*..tp persediaannya. Aku sorang2 nak wat mende2 tu suma. Dah makin berusia nie...makin tak larat. Dulu lain...skrg lain kan?

Menu pada hari tu....mee bandung *satu menu wajib*...sebab banyak permintaan. Kali nie aku tambah dengan ketupat...ayam masak merah.....rendang kerisik....sambal kacang n airnya....air blackcurrant. Gambo makanan tak sempat nak snap. Aku bz sangat2. Bila dah bersiap turun nak amek gambo...tetamu laks dah sampai. So yang ade...gambo kengkawan jek la...hehehehe

jiran sebelah rumah...

Cikgu Azhar ngan darling dia..hiks

diskusi...ntah hape2...


Rano's family...


ngan Ros...Az...n Adila

Suma nie gambo dlm umah...yg kat luo tak amek. Alhamdulilah...akhirnya majlis berjalan dengan baik..makanan?...cukup...no worries.
Insyaallah..ade rezeki ...panjang umo...tahun depan buka lagi.....hehehehe


Salam

Saturday, September 18, 2010

Hepi Besday ...abang

aku betul2 lupa...hahahaha. Apa punya wife la kan?...Pagi tadi tak ingat pun nak wish him. Bila dia send sms kata dah sampai kat tempat keje ...baru aku tingat. tak per la...better late than never...hiks



Salam...

Thursday, September 16, 2010

masih beraya...walaupun...hehehe

first of all.....SELAMAT HARI MALAYSIA...hiks. dah 47 years tau...moga2 makin matang and terus mantap.

raya aku kali nie cam tak brape nak beraya...tapi tetap beraya. Camner tu? Raya pertama aku kat Melaka...rumah sendiri. Hari Khamis tu aku bersilat kat dapo sorang2. AM keje....huhuhu. Walaupun makannya dua orang....masak tak banyak sangat...persediaannya sama jek. Suma nak kena kisar....tumis ...rebus...hiks. Jadinya menu berbuka pada petang terakhir ramadhan lepas...ikan bako jek la...oraitkan? Aku masak lauk uang bese jek la....rendang kerisik daging...ayam masak merah...sambal kacang...esoknya paginya...kuah lodeh. Gambo makanannya suma tak sempat nak amek. Bukan pasal dah habis...tapi tak dan...kelamkabut sikit pagi raya tu. Lepas AM balik solat raya...kami bersalam2an..pastu makan. Laju jek tau sebab nak ke rumah ibu mertuaku...hahaha. Kalu lambat nanti dia dah ke pusara...alamatnya jumpe petang nanti...tak best la kan?..nak bergambo kat rumah sendiri pun tak dan....bayangkanlah!!!


Tak lama kami sampai kat rumah emak...adik beradik AM pun sampai gaks. Tak lama pastu...kami bertolak ke Muo. Adik beradik ...anak sedara....cucu sedara suma ade. Kami bertandang ke rumah sedara mara lepas solat Jumaat. Petang tu ...aku balik Melaka semula. Malamnya....adik beradik aku 'serang' rumah kami...hiks. Kecoh giler!!!.

bergambo kat rumah ibu mertuaku..hiks

wif my MIL..

kat rumah arwah mak abah..Muo

AM cuti cuma pada hari raya pertama jek...pastu keje...keje...keje. Aku?..Selasa dah school. Arinie cuti coz Hari Malaysia..soooo...most of the time...dok rumahhh...huhuhuhu.


Salam.

Friday, September 10, 2010

Satu Syawal...Selamat Hari Raya


kepada semua yang singgah....tersinggah...menyinggah kat sini...Selamat hari Raya. Raikan Syawal dengan penuh keinsafan....moga kita mendapat keberkatan dariNYA.
Salam

Thursday, September 9, 2010

menjelang raye..

dah hari yang ke 30 kita berpuasa...sok raya...yeayyyy!!. Aku nak update sikit jek ari nie sebab selepas nie aku akan bz giler. Aku masak sorang2 tau...huhuhu. *mcm ler aku sorang msk sorang2 kan kan kan?*


Semalam AM tak keje so aku n dia g paso. Adoyaiii!! ramainya orang. Dek sebabkan terpaksa..aku redah jek la. Macam2 ragam ...tp yang tak tahan...macam2 bau...hahahaha. Balik rumah cam nak pitam plak. Lepas dok rest sekejap...terus kelolakan ayam and other things. Sian AM...macam2 aku minta dia tolong. Dia kata...letih bebeno...silap2 mau terkucil pose dia...hehehe.


Ok la...apa2 pun teruskan pose kita untuk hari yang terakhir ramadhan bagi tahun ini. Esok baru kita citer bab raya yer. Moh kite ke dapo!!!!!

Salam

Monday, September 6, 2010

iftar kat luo..3

masih nak berbicara tentang iftar kat luo...*tahun nie cam banyak kali gak la aku n AM iftar kat luo*

aku balik Muo lagik. Selalunya aku berbuka ngan kak Senah jek...AM mesti la ade...hiks. Ade sekali tu aku bawa MIL aku balik sama sebab sebelum tu aku bawa dia shopping baju raya. Masa tu no masak2 sangat lah. beli jek kat PARAM...penat sangat...hehehe.

Yang aku nak bicara nie tentang iftar aku ngan kuarga Kak Kamal. Seperti bese AM keje...maklumlah buahati aku tu keje walaupun ari Ahad. So kami balik Muo lepas AM balik keje. AM balik awal sikit...hiks. Kami balik kali nie sebab dak Fahmi tu duk sibuk berfb ngan aku dan membuat permintaan nak berbuka ngan kami. AM beri green light..pe lagi...chalo arr. Aku memang la tak nolong memasak. Kakak2 aku nie terrel memasak. Setiap kali kalu dorang ade...aku akan jd mem....ok la tu!. Lauk2 tu plak mmg fav. aku. Namun berkat bulan yang mulia ini...aku memang kurangkan makan....chaiyok!!

siakap masak sweet sour...licinnnn...

kupang goreng berlada....

sup daging...

popia sardin...naz n fahmi yang buat..

standby....

seronok berbuka ramai2 nie. Tu belum lagi yang lain2 balik. Tunggu petang raya...penuh rumah pusaka nie...hehehe. Apa2 pun aku raya kat Melaka dulu...kenalah masak sendrik...huhuhuhu. Walau emak dan abah dah tak de...kasihsayang adik beradik kami masih utuh...insyaallah.

Salam.