Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara

Saturday, July 24, 2010

bertuko!!!!..




to





p/s ..nak tunggu besday lama beno...tak sabo weh!!..hiks

Salam

Tuesday, July 20, 2010

buah apekah ini??!!


kelako tak buah nie?..hehehe. mendongak ke langit kan? Selalunya buah2an yang kita pernah tengok semuanya menuduk ke bumi...tunggu masa nak gugur. Buah nie different kan?. Itu lah ciptaan yang Maha Esa. Yang paling best...buah nie banyak khasiatnya.

Aku rasa ade yang pernah tengok buah nie. Kat Melaka..dorang kata pokok buah nie banyak di tanam di tepi2 jalan...especially menuju ke pasar borong. Aku tak kenal pokok buah ape nie pada mulanya. Sekarang nie mungkin kenal kot...hahaha. Tapi yang aku tahu...isi buahnya...pahit giler babas....kehkehkeh. Mujur ler dorang ajo cara2 nak makan buah nie. Kutil kecik2...pastu telan ngan air. Actually ade syarikat yang dah kuarkan ubat nie ...tapi mahal la. Bukan tak mampu...tapi aku rasa kalu ade yang lebih ori n pure..*tak di proses*...orait gaks kan. Lagipun aku leh dapat ngan harga lebih murah.....tapi kalu nak lebih murah ...petik sendrik arr!!! Namun harus diingat...pokoknya tinggi menjulang...sanggup ker nak kait?..hiks. Kalu nak lebih mudah ...makan hat yang dah dikapsulkan ...telan jek.

Buah nie kalu orang kampung panggey...BUAH TUNJUK LANGIT...*udah mendongak ke langit
..sesuai beno la ye tak?* Orang bando panggey... SKYFRUIT..*lebih kurang ler ..ke langit jugak*

Pada sesape yang rasa2 nak ngurangkan kolestrol dalam badan tu...makan le buah nie. Orang diabetes....orang sakit darah tinggi....athiritis...darah tersumbat *pekat beno darahnya*..dan lain2...cube2 lah yer. Nak kabo banyak2 takut salah maklumat....so korang cari ler kat tenet. Selamat membaca...n selamat menerai yer...hehehehe



Salam.

Sunday, July 18, 2010

Andai aku mampu...

ANDAI AKU MAMPU
Align Left
Andai aku mampu...
mengakhiri perjalanan ini..
tanpa ada titis airmata...
tanpa ada hati2 yang berdosa..
aku rela mengakhirinya..

Andai aku mampu
menerjah tembok ini..
tanpa ada calar di helaian jiwa..
tanpa ada luka di lapisan raga..
aku rela menerjahnya..

Andai aku mampu
mematikan hati ini..
tanpa risau kanan dan kiri..
tanpa resah depan yang menanti..
aku rela mati...


p/s ..... Tabahlah wahai hati..



Salam

Monday, July 5, 2010

gerammmmm...sekadar luahan rasa

Sejak dua menjak nie aku cam jiwa kacau la. As usual aku tak kan tunjuk pada sesiapa pun. Hanya yang betul2 mengenali aku akan tahu perubahan pada diri aku. Aku rasa semakin menyampah...meluat...bosan...entah apa2 tah lagi. Baru 3 tahun beb...tapi aku rasa cam dah 30 tahun kat sini. Dari sejak aku masuk kat sini sampai la nie...ade jek yang tak kena di mata dorang. *Baru arinie smpt nak meluahkan perasaan*

Aku tak pernah kata aku bagus...tapi jangan sampai underestimate aku cam la aku baru setahun jagung dalam bidang nie. Kang kalau aku citer sape aku...korang kata aku berlagak. Serba salah aku dibuatnya. Beri idea salah...tak beri pun salah. Aku bertanya pun salah...tak tanya kang kata aku lagak pandai.

Apa hal dorang nie sebenonya ek?..Dorang nak ape dari aku nie?..Jangan buat aku hangin arr. Kang mau terbalik suma2 nie.. Terkadang aku terpikir gak...salah aku ker? Salah tempat bertanya?..salah perkara untuk ditanyakan?...salah timing?...ntah arr!!! namun aku rasa ...dlm mesyuarat la kan kita nak selesaikan segala permasalahan. Tanya kalu tak faham...minta penjelasan. Tapi apakehalnya....aku tanya jek aku terus dorang nak marah2..siap hempas2 barang bagai. Ikutkan ati aku ...mau gak aku hempas dia...hahaha. Relax beb...mesyuarat tuh!!.
Ini bukan kali pertama citer ngamuk n hempas2 nie. Dah tak koser nak layan...anggap jek la angin kus2 dia suda mari...mesti mariiiiiiii!!!! hiks

Apa2 pun...jangan ingat aku tunggul...okeh!!

Salam