Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara

Friday, December 31, 2010

Di penghujung 2010

SATU PERJALANAN

dalam meniti usia yang kian rapuh ..
terkadang alpa diri..
khayal dalam fana yang sukar dimengerti..
dalam mengatur langkah ..
terkadang tersandung..
kelikir tajam yg tidak terbendung..


Jejak-jejak semalam yang ditinggalkan..
penuh garis-garis tawa dan sendu..
sakit perit yang terbina dalam bahasa...
terpahat bersama ukiran pilu..
tak mampu untuk berada di situ..
membilang satu..satu..
bertambah...bercambah...
mengugat minda...


Bukan lari...tapi mencari..
sebuah kedamaian..
bersama....membina dan menjana..
menggubah lakaran mimpi menjadi realiti..
menggapai impian yang hakiki...
Pabila terbina sayap..
berterbangan sedih pilu dahulu..
menyambut rindu yang bertamu..
Laluan kini...hamparan indah..
INSYALLAH...


SELAMAT JALAN 2010....SELAMAT DATANG 2011..


Ya ALLAH.....moga hijrahku...perjalanan hidupku ...KAU berkati dan permudahkan. Berilah aku ketabahan dan kesabaran yang tinggi dalam meneruskan kehidupan ini kerana aku tidak mampu tanpaMU Ya ALLAH.....Amin!!


Salam...

Sunday, December 19, 2010

makan angin @Spore..jap jek..

Minggu lepas AM cuti...seminggu. Tapi kitaorg cuma g Spore 1 malam. Jadilah kan..dapat jumpa anak n cucu2. Yang paling best bila bergurau senda ngan cucu2. Bawa dorang g main kat mini playground kt belakang flat..sayangnya aku tak bawa camera turun sama...kalu tak leh amek gambo n video dorang tengah bermain. Si Amira galak sangat. Dia paksa nenek nie berlari pastu dia lari ikut nenek...hehehe. Yang aku tak leh nak tahan gelak ...cara dia berlari...cam Pak Maon menari gerak tangan sebelah....hahaha.

Gambo yang dan aku snap nie masa dalam rumah n pemandangan kat Orchard Rd waktu malam. Ada gak beberapa gambo sepanjang perjalanan ke sana sini.

..comel sangat...walaupun sedang mencebik

berani sungguh Aisyah nie...baru 4 tahun tu...

Ashraf la bz ngan game dia ....*siap ajo nenek camne nk main*...hahaha

sejuk jek pemandangannya...

kat marina bay...atas bangunan tu ada cam bentuk kapal beso...cantikkkkk...


waktu mlm di Orchard Rd...

Salam..

Tuesday, December 7, 2010

Salam Maal Hijrah..1432H


p/s : insyaALLAH....aku juga akan berhijrah ke sekolah baru bagi sessi persekolahan 2011. Moga hijrah aku kali ini tepat pada waktunya...dan membawa cahaya dalam kehidupan dan karier aku.
Salam.....

Friday, December 3, 2010

malas vs rajin...

ehhh..dah bulan 12 dah ek. Kejap jek rasanya. Sejak2 berfb nie cam malas jek nk mengupdatekan umah ...sian umah aku nie...hiks. Apa2 pun aku jengah gak la. Tahap kemalasan aku masa cuti naik mendadak. Aku lebih banyak berehat dari wat keje....hehehe. Namun....keje2 rumah ...berehhhhh!!. Yang aku malas bila bab ke dapo. Kadang2 tu nk makan pun malas. Kurus??!!.....tak de maknanya...hahahha. Aku tetap aku!!. Yang paling kritikal bila tak tahu nak masak ape. AM pun sama ngan aku...cam tak drape nak makan la nie. Kami lebih suke makan yang remeh2. Faktor2 inilah yang menyumbang kepada kenaikan peratus kemalasan aku...Alasan!!!..hiks.

Dalam pada malas2 tu..aku masak gak...caye la!!



nasi goreng ayam berempah..mmg sedap...


claypot mee udang ..jap lg udang ilang...hiks

udang pindah ke nasi goreng....hahahaha

minuman kitaorg..

tau tak kat mana?...elehhhhhhhh ..kat cup tu kan ade tertera...JUSCO arr.....hahahaha. Nie time degree kemalasan mencapai tahap maksimum.



Bila rajin lak ....makan yang nie la.


homemade chicken rice... AM's fav.


Cukupla setakat nie aku mengupdatekan rumah untuk kali ini...nak layan fb jap.


Salam...