Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara

Tuesday, July 20, 2010

buah apekah ini??!!


kelako tak buah nie?..hehehe. mendongak ke langit kan? Selalunya buah2an yang kita pernah tengok semuanya menuduk ke bumi...tunggu masa nak gugur. Buah nie different kan?. Itu lah ciptaan yang Maha Esa. Yang paling best...buah nie banyak khasiatnya.

Aku rasa ade yang pernah tengok buah nie. Kat Melaka..dorang kata pokok buah nie banyak di tanam di tepi2 jalan...especially menuju ke pasar borong. Aku tak kenal pokok buah ape nie pada mulanya. Sekarang nie mungkin kenal kot...hahaha. Tapi yang aku tahu...isi buahnya...pahit giler babas....kehkehkeh. Mujur ler dorang ajo cara2 nak makan buah nie. Kutil kecik2...pastu telan ngan air. Actually ade syarikat yang dah kuarkan ubat nie ...tapi mahal la. Bukan tak mampu...tapi aku rasa kalu ade yang lebih ori n pure..*tak di proses*...orait gaks kan. Lagipun aku leh dapat ngan harga lebih murah.....tapi kalu nak lebih murah ...petik sendrik arr!!! Namun harus diingat...pokoknya tinggi menjulang...sanggup ker nak kait?..hiks. Kalu nak lebih mudah ...makan hat yang dah dikapsulkan ...telan jek.

Buah nie kalu orang kampung panggey...BUAH TUNJUK LANGIT...*udah mendongak ke langit
..sesuai beno la ye tak?* Orang bando panggey... SKYFRUIT..*lebih kurang ler ..ke langit jugak*

Pada sesape yang rasa2 nak ngurangkan kolestrol dalam badan tu...makan le buah nie. Orang diabetes....orang sakit darah tinggi....athiritis...darah tersumbat *pekat beno darahnya*..dan lain2...cube2 lah yer. Nak kabo banyak2 takut salah maklumat....so korang cari ler kat tenet. Selamat membaca...n selamat menerai yer...hehehehe



Salam.

4 comments:

Lovely Kitchen said...

ini rupanya buah tunjuk langit...1st time tgk...

Sofya said...

hehehe...sy besenya mkn isi jek..kali nie baru dpt tgk buahnya secara keseluruhan...

Hazelsyd said...

salam cikya,

hope everything's good with you yea...

Sofya said...

salam H..

hope so dear..