Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara

Thursday, September 16, 2010

masih beraya...walaupun...hehehe

first of all.....SELAMAT HARI MALAYSIA...hiks. dah 47 years tau...moga2 makin matang and terus mantap.

raya aku kali nie cam tak brape nak beraya...tapi tetap beraya. Camner tu? Raya pertama aku kat Melaka...rumah sendiri. Hari Khamis tu aku bersilat kat dapo sorang2. AM keje....huhuhu. Walaupun makannya dua orang....masak tak banyak sangat...persediaannya sama jek. Suma nak kena kisar....tumis ...rebus...hiks. Jadinya menu berbuka pada petang terakhir ramadhan lepas...ikan bako jek la...oraitkan? Aku masak lauk uang bese jek la....rendang kerisik daging...ayam masak merah...sambal kacang...esoknya paginya...kuah lodeh. Gambo makanannya suma tak sempat nak amek. Bukan pasal dah habis...tapi tak dan...kelamkabut sikit pagi raya tu. Lepas AM balik solat raya...kami bersalam2an..pastu makan. Laju jek tau sebab nak ke rumah ibu mertuaku...hahaha. Kalu lambat nanti dia dah ke pusara...alamatnya jumpe petang nanti...tak best la kan?..nak bergambo kat rumah sendiri pun tak dan....bayangkanlah!!!


Tak lama kami sampai kat rumah emak...adik beradik AM pun sampai gaks. Tak lama pastu...kami bertolak ke Muo. Adik beradik ...anak sedara....cucu sedara suma ade. Kami bertandang ke rumah sedara mara lepas solat Jumaat. Petang tu ...aku balik Melaka semula. Malamnya....adik beradik aku 'serang' rumah kami...hiks. Kecoh giler!!!.

bergambo kat rumah ibu mertuaku..hiks

wif my MIL..

kat rumah arwah mak abah..Muo

AM cuti cuma pada hari raya pertama jek...pastu keje...keje...keje. Aku?..Selasa dah school. Arinie cuti coz Hari Malaysia..soooo...most of the time...dok rumahhh...huhuhuhu.


Salam.

No comments: