Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara


Thursday, September 30, 2010

My half open house...hiks

ari nie aku mc. entahlah...kaki nie bengkak la plak. Jumpa doctor....but doctor kata bukan gout..atau penyakit2 yang aku sangkakan. Aku g juga jumpa sedara minta tolong tengok2 kan. Sahhhh....ade2 jek aku nie...lepas satu...satu.


last Saturday...aku wat open house. Bukan bukak beso2.....sebelah jek...hiks. Aku jemput kawan2 yang agak rapat...lagipun nak jemput satu sekolah cam tak mampu la. Bukan tak mampu dari segi budget...*that one no problem*..tp persediaannya. Aku sorang2 nak wat mende2 tu suma. Dah makin berusia nie...makin tak larat. Dulu lain...skrg lain kan?

Menu pada hari tu....mee bandung *satu menu wajib*...sebab banyak permintaan. Kali nie aku tambah dengan ketupat...ayam masak merah.....rendang kerisik....sambal kacang n airnya....air blackcurrant. Gambo makanan tak sempat nak snap. Aku bz sangat2. Bila dah bersiap turun nak amek gambo...tetamu laks dah sampai. So yang ade...gambo kengkawan jek la...hehehehe

jiran sebelah rumah...

Cikgu Azhar ngan darling dia..hiks

diskusi...ntah hape2...


Rano's family...


ngan Ros...Az...n Adila

Suma nie gambo dlm umah...yg kat luo tak amek. Alhamdulilah...akhirnya majlis berjalan dengan baik..makanan?...cukup...no worries.
Insyaallah..ade rezeki ...panjang umo...tahun depan buka lagi.....hehehehe


Salam

4 comments:

Hazelsyd said...

salam cikya,

syoknyer cikya...saya suka la buat2 open house, jamu2 orang nih..tp tahun ni saya tak buat la open house gayanya..too occupied, barang2 sumer dah tersimpan rapi dalam stor dan yg plg utama, malassss hahaha. bila dah kata malas tu, tutup citer la kan heheheh

kaki bengkak tu, cikya penat benor kot diri lama2 masak memasak tu? hehehe cuba urut kaki tu ngan myk ker..rendam dalam air suam ker..then masa duduk rehat2 tu kaki kasi melunjur kasi tinggi sikit ker..kot2 mau lega sikit..

Sofya said...

salam H..

sukakan org dtg umah kite..cikya wat kecik2 jek...hiks

pasal kaki tu..mmg la sbb penat. Since puasa till raya...cam tak benti2 wat keje. asik diri jek la plak. Ingatkan psl gout or sakit lain..roper2nya...ade yg nyinggah..hiks.

alhamdulilah...dah susut sikit...n bisanya dah kurang...berlimau dear...hehehe

Hazelsyd said...

hi cikya,

melaka jerebu teruk yer..skolah cikya still on ker tutup? u take care k..

Sofya said...

H...

jerebu gaks...tp sch still open. Tak seteruk muo. thanks dear.

u 2 take care..