Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara

Tuesday, May 4, 2010

sekadar ucapan...terima kasih

aku dok mikir nie..nak upkan ke tak? dah puas dok mikir aku rase apa salahnya aku kongsi ngan korang kan. Bukan ape...dulu kan bila aku upkan gambo aku kat blog aku nie...ade orang kata aku pasan cantik...hehehe. Sabo jek la kan. Harap2 kali nie tak de la yang kata aku poyo plaks..


dalam blog aku yang pertama...aku ade la menyelitkan satu dua sajak . Ada satu sajak tu...aku tulis pada tahun 2006 dalam bulan Mei gitu. Aku jadikan entri aku ...sempena Hari Pekerja. Aku memang tak sangka ...dah begitu lama tahun 2006 kita tinggalkan...ade juga yang sudi menjejaki entri tu..


Harlym Yeo said...
Mohon kebenaran membaca puisi Cik Puan yang tercatat di http://bicarasepiku.blogspot.com/2006/05/puisi-khasselamat-hari-pekerja.html

April 28, 2010 11:44 PM


Aku tak sangka la...blogger nie cam aku kenal bila aku lihat gambarnya. Of coz la beb...dia artis tuh!!. Dalam pada masa yang sama dia pernah muncul bagi mendeklamasikan sajak kat majlis2 hatta kat tv pun. Aku tentulah beri keizinan kepada dia untuk membacanya...


HarlymYeo said...
Terima kasih Cik Puan Sofya.

Jika tiada aral melintang, saya akan baca puisi Hari Pekerja itu pada 2 Mei di RTM antara jam 7:30-8:30 pagi.

Boleh tak bagi saya tajuk dan nama penuh Cik Puan supaya saya boleh credit mention masa saya baca puisi tersebut.

May 1, 2010 3:52 AM

Teruja aku tau. Sekali ini dalam hidup aku ...ade seseorang yang akan mendeklamasikan karya aku yang tidak seberapa. Aku sangat2 menghargainya. Apa2 pun...semua itu boleh korang baca kat http://harlymyeo.blogspot.com/.


Inilah sajak itu..

LANGKAH KEJAYAAN
Karya: Sofya

Hari ini
sama-sama kita lewati...
untuk beberapa tahun dahulu...
dan untuk beberapa tahun lagi....

Kita larik mimpi... yang panjang...
kita susun langkah... yang berderapan...
kita hitung hari-hari... yang mendatang...
kita pupuk tekad... yang utuh...
kita gapai bintang... yang gemerlapan....
kita sentuh bulan... yang tersenyum...
kita kucup kejayaan... yang menjelang...

kini kita...
bertandak mengikut rentak dan irama...
menghayun langkah seiringan
dengan cebisan azam
yang terlafaz dari awal...
kita sudahkan...
kita lengkapkan..
kita tunaikan...
kita kotakan..

dan kini pasti....
bintang di gengaman..
bulan jatuh ke riba....
mimpi tetapkan sudah...
langkahkan kehadapan...
janji dikota...
kejayaan...senyum pada kita


Tiada apa yang dapat ku ucapkan hanya sekadar..terimakasih kepada En. Harlym Yeo yang sudi mendeklamasikan satu daripada hanya beberapa karya saya yang ada.


Salam.

4 comments:

HarlymYeo said...

Ketika menulis bagi memohon kebenaran membaca puisi 'Langkah Kejayaan' ini, saya juga khuatir jika permohonan saya ditolak. Manalah tahukan.... Tapi mujur, saya bukan setakat diberi kebenaran untuk membaca, bahkan juga diberi kebebasan untuk memberi tajuk kepada puisi tersebut. Hanya sekalung takzim yang dapat saya ungkapkan kepada Sofya.

Hazelsyd said...

salam cikya,

wahhhh CONGRATS!! terer aa cikya bersajak rupanyaa...leh jadik competitor bokd nih haha

keep on cikya!

Sofya said...

untuk pengetahuan harlym..karya saya sering tak bertajuk. Saya agak cerewet dalam perkara ini sebab tu saya selalu biarkan ianya begitu..bagaikan tanpa nama.

perkara yang baik saya akan sentiasa sokong...

terima kasih sekali lagi.

Sofya said...

salam H..

hahaha...Bok D lagi terer arr.

insyaallah kalu ade ilham *bukan ilham hat tu no*..akan ade lagi yang menyusul..cewahh!!hiks

thanks yer.