Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara

Thursday, April 29, 2010

aktiviti melapis..

dari hari ke sehari aku nak wat kuih nie tapi tak tau arr...malas semacam..hiks. Bahan2 semua dah ade...tinggal nak membancuh jek. Akhirnya aku gagahkan diri. Sambil preparing dinner aku melapis gak.


Actually ..this is my 1st attempt. Aku kan suke mencuba...aku belasah jugak la kali nie. Kuih tradisional nie cerewet sikit. Kalu tercair adunannya...lembik la plak. Nanti tak leh nak siat2 lapisannya. Kalu terpekat plak...lapisannya cam retak2 gitu. Alhamdulilah...percubaan aku menjadi. Lapisan tak retak...n boleh di siat2..hiks. Yahuuuuuu.....aku berjaya!!!!...hehehe.
Cuma....hiks...ade cuma tu...rasa lemak dah ok ..cuma kureng sikit manisnya. AM tak kisah sebab dia tak suke makan kuih manis2 nie. Tak per..next time aku tambah sikit lagi gulanya.


taraaaaaaaaaa...hiks

lapisan atas nipis sikit...tak cukup budget...hahaha

Aku nak wat warna merah putih..tapi tak der perisa ros plak. So aku taruk arr chocolate paste..ok gak kan? Jom makan..

Salam..

4 comments:

Hazelsyd said...

salam cikya,

wah wahhh tu diaaaa cantikkkk *kena kata cantik la kan, nak kata sedap tak dapat rasa haha*

Sofya said...

salam H..

hahaha...betul tu!!

kalau la merasa..tentu terasa kan kan kan?..hiks

Anonymous said...

aya..kurang manis cicah dgn gula melaka..hehe

Bok D

Sofya said...

yo la tu Bok D...hehehe