Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara


Tuesday, April 6, 2010

tak tau serik ker?

tak bz mana pun tapikan aku kehilangan mood punca dari sesuatu yang berlaku. Banyak kali dah berlaku ..cuma aku tak amek pot sangat hinggalah. Pandangan aku ini tidak menipuku. Jelas dihadapan mataku ia berlaku. Lalu ia mencuit hati yang rapuh ini. Rasa cam nak menjerit masa tu tapi dek kerana iman yang masih utuh maka aku sabarkan jua. Fikiran aku mula bercelaru...hati mula berbicara dan soalan demi soalan menerjah di mindaku.

Aku cuba damaikan hati dengan memberi jawapan yang positif terhadap persoalan yang diajukan. Sayangnya...jawapan2 tersebut tidak cukup kukuh untuk mendamaikan hati ini. Ingin saja aku terus bertanya agar tidak perlu aku berteka teki. Namun aku gusar...andai aku dianggap keanak2an. Yang jelasnya....apa yang berlaku seperti sesuatu yang remeh....itu mungkin katanya. Aku tetap terasa...kerana bagiku...mengapa susu yang ku beri tuba yang kau balas??

AM selalu nasihatkan aku...buat tak tau..namun aku masih memberi dia ruang dan peluang. Kali ini AM kata...dan banyak kali dia buat... nape ayang tak nampak2 lagi? Aku pernah ceritakan pada kawan ku yang lain...jawapannya juga sama..Dulu dia pernah wat camtu gak..nape akak tak serik2??


Kali ini aku telah mengambil satu keputusan. Aku tak mau lagi menyakitkan hati aku sendiri...aku tak mau lagi minda aku terus berteka teki. Dia boleh dijadikan hanya kawan tapi bukan sahabat.


Salam

4 comments:

Unknown said...

apepun yang terjadi, bersabarlah.sesungguh nya Allah bersama2 dengan org yang sabar ;)

wah lagu krisdayannti tuuuu..hehehe...

Sofya said...

tu la psl angah...
acik sedang bersabo jek la nie..tak koser nak layan..hehehe

acik suke banget sama itu lagu...hiks.

Hazelsyd said...

hi cikya...

salam jumaat...

sabar byk2 yer cikya..tp kalau saya pon, serik gaks...

Sofya said...

salam Jumaat H..

tengah sabo nie
jauh hati kan?...hehehe