Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara


Tuesday, April 27, 2010

terharu arr..

minggu nie minggu panitia sains & matematik kat sekolah aku. Macam2 program yang diadakan. Anak2 murid aku suka sungguh sebab salah satu program tu ialah mawatan ke taman rama2 kat Ayer Keroh. Aku pun tak pernah sampai kat tempat tu...kalu zoo tu pernah ler sebab bawa anak sedara aku kesana.

Dorang pergi pukul 8 lebih...dan balik dekat2 kul 1 petang semalam. Waktu persekolahan abis kul 1.30 petang. Masa tu lak masa subject aku...hahaha. Pandai gak dorang nie...cepat2 inform aku yang dorang tak bawa buku BI. Alasannya...dalam jadual lawatan balik kul 1 lebih. Aku ok jek...aku terima alasan tu...bukan salah dorang pun. So aku buat ler aktiviti lain.


Selain dari tengok rama2...dorang kata ade haiwan2 lain kat sana. Kelas jadi riuh rendah sebab masing2 nak bercerita kat aku tentang apa yang dorang lihat dan alami. Pening pale aku jap weyy!!. yang bestnya dorang pakat kuarkan barang2 yang dorang beli. Terkojut ahkak!! Dari ular sampai ler ke cicak getah dorang hulur kat aku. Ape lagi...aku jerit jek la...hahaha. Nakal sungguh dorang nie tau.


Tapi apa yang aku nak beritau kat sini...lebih menggembirakan aku dan membuat aku speechless. Rasa cam nak nanges masa tu...tapi cover baik beb!..hiks. Bila dorang sampai jek kat depan pintu kelas...Ketua darjah kelas aku hulurkan satu bungkusan kat aku. Aku tanya.."What is this?" Dia jawab.."For you...we bought it". Barang tu tak semahal mana...tapi keikhlasan dorang buatkan aku terharu sangat2. Tak terlintas pun kat fikiran aku...dorang akan ingat kat aku masa dorang tengah berseronok waktu itu.

cantikkan?..aku letak kat fridge door dah..lagi satu tu penanda buku..

Anak2 murid ku ..tahun 4 Arif...terima kasih yer. Love uols...muahhhhhhhh!!

Salam.

6 comments:

Hazelsyd said...

salam cikya,

ha ah la..terharu membacanya..they surely love u cikya, sbb tu tingat kat cikya masa depa jenjalan tu ..good for u!

Harlym Yeo said...

Mohon kebenaran membaca puisi Cik Puan yang tercatat di http://bicarasepiku.blogspot.com/2006/05/puisi-khasselamat-hari-pekerja.html

Saya boleh dihubungi di Facebook.com/harlymyeo atau
http://harlymyeo.blogspot.com

Sofya said...

salam H..

tu la kan..tak sangka tau.

cikya pun syg dorang gaks..hiks

Sofya said...

terimakasih harlym kerana sudi singgah kt pondok buruk saya nie..

puisi spontan tu..sambil mengarang sambil tu menaip...hiks

sy dah lawat blog awak..
banyak info..terasa cam nak beli jek E72 tu..bru ckp ngan kawan kt sekolah td.

HarlymYeo said...

Terima kasih Cik Puan Sofya.

Jika tiada aral melintang, saya akan baca puisi Hari Pekerja itu pada 2 Mei di RTM antara jam 7:30-8:30 pagi.

Boleh tak bagi saya tajuk dan nama penuh Cik Puan supaya saya boleh credit mention masa saya baca puisi tersebut.

HarlymYeo said...

Jika tidak keberatan, sila add saya di facebook.com/harlymyeo

atau hubungi saya di

HarlymYeo@gmail.com