Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara

Friday, April 16, 2010

merentas desa....ker?

ingatkan semalam nak upkan n3 nie..tapi aku KO abis. Semalam aku seharian ade kat rumah sebab semalam Melaka cuti sempena pengisytiharan Melaka Bandaraya Bersejarah..yang ke...hehehe..*tak tau arr*. Hari2 sebelumnya aku agak bz sampai ke petang. Dah letih nak memasak...so AM kena tapau makanan sebelum balik keje. *thanks dear*

Hari Isnin yang lepas...aku diminta menghadiri mesyuarat kat JPM. Jam 5 baru balik...tapi sempat lagi tu menggoreng mee hoon as dinner. Hari Selasa sekolah aku mengadakan larian merentas desa untuk murid2 tahun 1 - 4. Aku konpius la sebab namanya larian merentas desa ....sedangkan mana desanya...hiks. So...merentas desa ker? layan jek la kan. Namun larian pada hari tersebut terpaksa ditangguhkan sebab hujan la plak!!!.Patutla pagi tu aku rasa hangat jek...rupe2nya nak hujan di sebelah petang. Sian aku tengokkan anak2 murid aku yang comel2 belaka tu. Bila cikgu2 suruh duduk dendiam..dorang patuh jek..*yang benonya dorang takut...masa tu hujan lebat siap kilat lagik*. Dalam pukul 4 lebih..hujan hampir berhenti...itu pun selepas guru yang incharge dah mengumumkan larian merentas desa dibatalkan. Dorang pun pakat ler menelefon parents dorang suruh fetch dorang. Aku masih lagi menunggu...hingga kul 5 lebih.*saje la tu..balik cepat kena masak*..hahahaha. Aku call AM..minta tapaukan makanan.

Esok harinya...ari Selasa ...cuaca cantik. Larian merentas desa bagi murid2 tahun 3 - 6 dijalankan. Acara dimulakan dengan murid2 tahun 3 perempuan dan diikuti murid tahun 3 lelaki sehinggala murid tahun 6 lelaki. Aku kena jadi pengawal lalulintas. Banyak plak kete yang masuk n kuar ...pastu laju2 plak tu...*rasa cam nak baling ngan batu jek*. Aku terpacak kat tengah2 panas tu dari kul 3 hingga kul 5.30 ptg. Hangus rasa badan. Mujur ler ade payung....hmmmm.
Masing2 dah keletihan. Walaupun aku tak berlari tapi penatnya mcm lari sepuluh round padang sekolah. Kaki aku bengkak beb. Mujur esoknya cuti...tapi penat lom ilang arr. Masa dorang berlari aku tak leh nak amek gambo...bz kan masa tu..hiks. Gambo2 nie suma adalah selepas larian tersebut.

dorang dah sibuk nak balik..tunggu parents fetch la tu..

tetap bergaya...walaupun...hahaha

antara guru2 lelaki yang ado..dorang jadi peronda bermotor..

happy sungguh..maklumlah dah selesai keje..

Apa2pun...walaupun penat kitaorang tetap happy. Tahniah kepada guru2 n murid2 sekolah aku kerana berjaya merealisasikan aktiviti tersebut dengan jayanya. Kepada yang tidak 'menghadirkan diri'....lenkali cube2 ler hadir yer supaya kita sama2 merasakan 'keseronokkannya'.

Salam.

2 comments:

Hazelsyd said...

salam cikya..

aiseyyy...ingat ada gambo cikya tgh berlari merentas desa! i teruja yewwww kekekeke

cikya jadik pengawal lalu lintas? hrmm cikya asik jadik pengawal jek kan? dulu masa jadik cikgu disiplin pon cikya jaga pago kan? hahaha kiddinggggg cikya hehehe

Sofya said...

salam H..

kalu cikya yang berlari mau gempa beb...hahaha

tu la kan...asik jd pengawal jek...nie mesti kena badi AM. tapi aritu ramai yg jadi pengawal..ade 11 stesen tau..hiks