Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara


Sunday, April 25, 2010

sabtu2 ku disekolah..

bulan nie adalah bulan yang paling sibuk buat aku setakat nie. 4 Sabtu aku tak leh nak bersantai. Kemana?...ke sekolah arr..pe lagi. Tingat aku kata2 arwah mak...Tak pandai2 anak aku nie...dari kecik sampai le ke beso..asik g sekolah jek...hehehe. Sekarang pun ade yang cakap camtu gak. Nak wat camno...rezeki kat sekolah..hiks

Sabtu yang pertama ...sekolah aku menganjurkan hari gotong royong sempena membenteras demam denggi. Alhamdulilah..sekolah aku nie kiranya sentiasa bersih sebab pekerja2 kat sekolah aku nie rajin2 belaka. Kita orang cuma menambah 'perisa' jek la...kemas sini sikit...sana sikit. Balik sekolah dah lepaks...nak turu tak leh..kena kemas rumah plak. Esoknya ade kelas tuition kat rumah...selesai je jelas...aku sambung turu...hahaha.
Sabtu kedua...aku ke sekolah sebab ade kelas tambahan untuk Tahun 6. Tak lama...cuma 1 1/2 jam jek. Apa2pun tetap ke sekolah gak kan? Yang tak ngajo Tahun 6 leh sambung turu...tak pun bersilat kat dapo...kat bilik...kat ruang tamu. Aku bergegas balik ke rumah selepas tamat kelas untuk subject aku....ade tuition kat rumah. Aku tak nak ler anak2 murid aku tertunggu2 aku kat depan gate..sian kan. Suzi ajak makan nasi ayam pun aku tak dan nak jamah...berdesub!!!
Sabtu ketiga....mesyuarat agung PIBG plaks. Awal gak aku sampai. Majlis bermula kul 9 am...tapi aku dah ade kat sekolah seawal kul 8 am. Bese la...aku memang suke g awal2. Kalu hari2 bese pun aku g awal...dan aku adalah diantara mereka yang terawal sampai di sekolah. Aku kurang gemor bersesak2 kat depan gate sekolah. Majlis abis kul 12 lebih. Siap lunch baru aku balik kerumah..letih maut beb.
Sabtu keempat iaitu semalam...aku kesekolah sebab ade sekolah ganti. Ganti tuk ape?..untuk Hari Raya Puasa nanti. Ramai anak murid tak datang.Nak salahkan sape?..Lu pikir la sendrik...hehehe. Aku teruskan ngajo..still beri latihan. Yang datang pun leh tahan la. Dia orang nie ade lebih kesedaran sikit. Yang tak datang tu bukan tak ade kesedaran...cuma buat2 tak sedar.

Hari nie baru sempat nak berbicara kat sini. Murid2 tuition aku dah balik. Aku dah siap basuh baju n jemur....memasak yang simple2 dan sekarang nak berehat. Sebelum tu...ade keje sekolah yang perlu aku bereskan....n nak siapkan laporan sikit sebab esok ade meeting kat JPM.

Salam.

No comments: