Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara

Saturday, August 21, 2010

iftar kat luo..1

alhamdulilah....dah masuk hari ke 11 kita berpuasa. Yang bestnya...berat aku dah turun sikit...2 kilo gitu.......*sikit jek..jadila kan?*..hiks. Pas raya nnt tak tau la...harap2 aku leh maintain...insyaallah. Kalu turun lagi...lagi bagus.... kena ade semangat yang kuat. Nak turun banyak2...aku kena exercises la...* kata doktor*..huhuhu


Setakat nie...aku memang kureng selera nak makan. Of coz la faktor usia..dah tua aku nie...hiks. Dulu2.....lepas berbuka...solat....pas solat...makan lagi. Camne nak kuruih kan?. Banyak betul bezanya. Sekarang nie...berbuka makan kurma ngan roti pun sodap. Sahur?...lagi la...kalu AM kan..dia kuis2 jek nasi tu...hahaha. Cam sahur tadi....aku hidang nasi...dia tolaknya. Sudahnya dia makan roti sapu jem...layan la bang...hiks. Aku tetap makan nasi tapi memang sikit bebeno...wat syarat . Kadang2 bila tak selera nak jamah nasi...join ler AM sekali. Ada satu pagi tu ...aku watkan roti telur jek...*bukan malas tau*.


Rabu lepas...Ramadhan yang ke 8 kami berbuka kat luo. Ingatkan nak ajak AM berbuka kat tempat bese2 jek. AM cadangkan berbuka kat Alai...makan ikan bako. Aku tak kisah...follow je la. Kami kuar lepas Asar...*bukan jauh pun Alai tu*. Ada tujuan lain...jeng .....jeng........ jeng. Aku ajak AM pegi ke barang elektrik. Actually aku ade satu hajat...kepingin banget...hiks. Konon2 nak recce jek dulu...sudah2nya...siap booking.InsyaAllah....1 September nanti dorang anto. Tu la berkat kumpul duit 10 sen sehari...hahahaha. Last year aku dapat gak ape yang aku nak...tu pun kes kumpul duit 10 sen sehari.


Berbalik pasal berbuka kat luo...dalam pukul 6 15 kami bergerak ke Alai. Fullamak!!!! jalan jem beb!!!. Aku pelik arr..nape kat Semabok leh jem...roper2nya..orang ramai singgah kat param. Namun begitu...kami sempat sampai sebelum kul 7. Sesampai jek kat sana...aku n AM pilih ler apa yang nak dimakan. Selalunya aku pilih ketam...tp entah kenapa..cam tak der mood jek nak makan ketam masa tu...leh gitu?...hiks. So kami pilih apa yg kami nak makan. Kali nie kami tak suruh dorang masak yang pedas2...suma main bako,goreng n rebus jek. Cuma sayur jek la...bercili sikit. AM tu bukan leh makan yang terrrrpedas sikit...maunya asap kuar ikut tinge dia...hahaha. Pastu mula ler nak jumpa Dr. Tan jek. Sotong goreng tepung memang sedap arr...sayur pun ok...kerang dorang rebus kureng masak...*susah nak buka*...ikan pari n kembung bako cam tak brape best....apa2pun layannnnnnnnnnnnn....hiks

sotong goreng tepung...aku suke..

sayur kangkung goreng belacan ..tak pedas sangat..

kerang yaang susah nak dibuka...*tk der yg siap2 terbuka pun*

pari n kembung bako...*terhangus so tak brape nak moist*..

Bagi aku...semua makanan yang kan atas tu sudah memadai....malah ada yang terlebih..maklumlah ..tekak orang tua...hiks. Kami balik selepas selesai semuanya...sempat juga solat maghrib kat rumah...alhamdulilah.

p/s : arinie AM ajak berbuka kat otel laks...*cam annual programme ek?*..hiks

Salam

4 comments:

kak ina kl said...

salam perkenalan..alamak seramlah dengan cikgu ni..memang pure org muo..tak leh silap cakap ni kan..

Sofya said...

salam perkenalan k.ina..

seram ek?..jgn arr..hehehe.
mmg pure kak..cara cakap pun sampai tak leh nak ubah walau dimana pun saya berada..

Hazelsyd said...

salam cikya,

yummmm sotong goreng tepung!!! sumer pon yummehhh hehehe posa ni cikya sbb tu laa hehehehe

ok cikya nanti upload laks gambo makan kat hotel tu..apaaa??? tak sempat nak amik gambo lagik dah? terus ngap eks heeheh

Sofya said...

salam H..

sodapkan?..

gambo kat otel tu nnt ek..makanan sedap2 tp cikya amek sikit jek..caye ker?..hahahaha