Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara

Monday, February 22, 2010

asik tingin..pastu makan jek

it's a routine for me....balik Muo setiap ari Rabu. Since AM off on Wednesday...aku plak cuti CNY...kitaorang amek kesempatan tuk menyelesaikan beberapa tugasan. Awal2 tahun nie..kena lah bayar cukai harta...cukai tanah...tak lama lagi cukai pendapatan plaks...hehehe. Pagi gaks la kitaorang bertolak ke Tangkak. Kenapa bayo kat Tangkak?...sekarang kawasan yang aku duduk dah termasuk dlm kawasan Ledang..so urusan cukai2 nie ke Tangkak la. Sepatutnya aku kena taip aku balik ke Ledang...tp dah terbiasa..dari kecik dah selalu sebut Muo..tetap aku kata balik ke Muo...hiks.

Orang punyer la ramai...tak leh nak kata arr. Lagipun office tu suma baru dibuka selepas cuti CNY...kena sabo jek la ek. Aku dah kata aku memang tak leh blah bile orang ramai cam tu. Tempat tu ade aircond...tp ade yang merokok kat dalam tu...ampeh sungguh. AM lah jadi mangsa...hehehe. Dia lah tunggu kat dalam untuk bayokan cukai aku tu...aku lak dok dlm kete...on aircond...sampai terlelap. *oraitkan?*. Thanks yer bang...hiks


Lepas suma urusan bayo membayo selesai...kitaorang balik ke Muo. Singgah jap rumah arwah abah...tengok2 akak aku yang sorang tu. Pas tu aku dan AM ke bando...bayo duit kete n singgah Wetex Parade. Tetibekan...aku terasa cam nak sangat makan rojak petis. Actually dari minggu sebelum tu aku dah ckp ngan AM tp tak dan nak g. Aku ckp kan AM aku nak makan rojak petis yang Farouk dlm rancangan Warung Kita tu makan. So kita orang g kat belah jeti kat Tg Emas.
Itu ler tempatnya pengacara rancangan tu makan rojak petis. Aku pub beli lah dua bekas. Satu aku kongsi ngan AM..satu lagi utk kakak aku. Aku pelawa AM..tp dia kata makan dulu. Tak lama pastu aku pelawa lagi...dia kata nanti la. Last2...dia kata abiskan lah....hahaha. Aku makan cam tak lah benti...sedap gilos!!!!.abis sungguh la...dah dia suwoh abiskan.

cukup rasa....sedapppp

Ari Sabtu plak AM bawa balik ubi kayu...dia beli dari staff dia. Aku teruja sungguh...maklumlah dah lama cari ubi kayu yang empok..payah nak dapat. Ade banyak jual kat Mydin tp aku cam was2 la..takut tak empok..buat frust jek kalu rebus nnt. Jadi..semalam aku mulakan projek. Nak wat lepat..daun pisang tak der...nak wat talam..AM tak nak. So aku wat jek bingka ubi kayu. Bancuh ...bancuh...bancuh...terus bakar. Bakar dalam oven nie kureng sikit rasanya...sbb kurang kerak..hiks. Apa2 pun layan jek la...janji rasa bingka ubi...hiks

jom la rasa...dah siap potong2 tu.

Memandangkan kelapa parut masih ade lagi...*lebih wat bingka* aku pun rebus sikit sebab tetibe tingin nak makan ubi rebus ngan kelapa parut. Dan siap rebus...*kelapa parut aku gaul ngan gula pasir sikit*...aku masukkan ubi rebus tu dlm kelapa parut ..gaul2kan...pastu ...makan!!

tersangatlah empoknya..

Hahaha...asik makan jek la aku nie..mana tak kembang. Selagi ade rasa nak makan..makan. Esok2 dah tak lalu nak makan..hulur le apa jek...tak terliur pun. Namun apa juga yang kita makan..hatta apa yang kita buat ...biarlah berpada2.

Salam.

2 comments:

Hazelsyd said...

hi cikya,

kabo? rojak tu nampak sedapppp...hehehe tp ubi rebus tu lagi beshhhh hehe

Sofya said...

salam H..

sihat tp tu ler...bz manjang.
tul tu..ubi rebus gak yang sedap...hehehe