Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara

Tuesday, March 9, 2010

penat ek?

dah bulan 3 dah ek?..amboi haii!!! cepat betul masa berlalu. Makin lama aku makin bz ler. Terkadang tu kan rasa cam tak leh nak catch up ngan tugasan. Penat jek aku nie. Semua orang pun penat kan? Cuma yang membezakan ialah tahap kepenatan tu. Banyak faktor yang mempengaruhi tahap kepenatan kita nie.


Sekarang nie kan ...aku bila balik school jek...mesti nak berlengko dulu. Dapat baring dalam 10 minit dah kira ok la. Pastu baru aku buat ape yang patut. Orang dah berumo nie memang cam tu ler kan. Korang mude belia lagi...so banyak energynya...hehehe. Apa2pun aku tetap kena bersaing ngan yang masih mude. Tugasan aku sama jek ngan mereka. Aku kena juga mengajar di kelas yang berada di tingkat 4. Mana ade pengecualian ...huhuhu. Bukan ape...aku takmo la nanti dorang kata gaji nak banyak tp keje ngelat...

Jap lagi nak ke school balik. Petang nie ade latihan sukan. Nenek pun kena pegi gak tau...hehehe. Tadi sebelum balik ade mesyuarat rumah sukan....acara lantik melantik. Pastu ade murid Tahun 6 cakap dorang tak nak datang petang nie dengan alasan buat ape buang masa duk kat padang. Hangin tul aku. Aku cakap kat dorang ...kalu camtu cikgu pun tak yah datang la...buang masa tunggu murid yang tak nak datang dan tak datang2. Susahlah kalu anak murid dah pandai beri alasan sebegitu. Sabo jek la!!.

Aku tetap ke school dan tunggu mereka walaupun mereka tak datang. Balik kang baru aku masak. Kalu penat sangat nanti...ade ler yang kena tapaukan makanan...hahaha.
Salam

No comments: