Ku teruskan bicaraku ..kerana aku masih mampu berbicara

Sunday, June 13, 2010

melapis lagik...warna jek lain

ari ape tah aku wat kuih lapis nie....tak ingat arr. Aku wat kuih nie sebab ade majlis makan2 kat sekolah. Kita orang memang suka masak2 n makan2 tau...hahaha. Masing2 akan bawa makanan yang dorang masak. Selalunya dorang masak nasi kat sekolah dan lauk2 dorang bawa dari rumah. Aku nie jenis yang tak makan nasi waktu pagi. Kadang2 pun aku skip nasi waktu lunch. Tapiiiiiiiiii...tak gak kurus2nya....huhuhu.

Masa aku wat kuih lapis hat warna cekelat tuh kureng manisnya. Kali nie aku taruk lebih sikit la gulanya. Ada ke Bok D suruh aku cicah ngan gula melaka??..macam2 tau Bok D nih...haaha. Sian dak H..tak leh nak merasa...sabo jek la yer H...hiks.

Kali nie aku wat warna putih merah. Aku guna perisa ros utk yang lapisan warna merah tu. Masa mengukus tu baru aku pasan yang stove aku tu tak stabil la. Puas aku menyendal tungkunya...akhirnya ... boleh laaaaaaaaaa!! Nak jemput makan pun mende nya dah abis...tengok jek la yer...


p/s : Ade yang minta aku wat kan talam gula merah...nanti2 la ye..


Salam

3 comments:

Hazelsyd said...

salam cikya,

bokd soh cicah ngan gula melaka?? hahahaha kelesssss gitu! yer laa cikya, sian kat kiter tau...terliuq tgk gambo jerrrr.....

cikya nanti bebila baking apa2 letak gambo sini agik ekk...saya suker tgk gambo2 makanan nih..menyamankan hahaha dasar sgttt!

Sofya said...

salam H..

insyaallah H...kalu H mai sini lagik..cikya wat kan ek...sayang dia!!

Hazelsyd said...

LUV U TOO!!